Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní tvorba v původně nedivadelním prostoru
Vanišová, Apolena ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V této práci se zaměřuji na problematiku divadelní tvorby v původně nedivadelním prostoru. Cílem práce je na příkladě konkrétních projektů popsat vztah mezi prostorem, režijní, scénografickou a výtvarnou složkou díla. V práci mapuji svou tvorbu v původně nedivadelním prostoru a popisuji proces vzniku jednotlivých projektů, které jsem v takovém prostoru realizovala. Na základě zkušeností, které jsem získala během realizace řady inscenací, divadelních instalací a jedné výtvarné instalace, představuji možné umělecké přístupy a pracovní postupy. Podstatou práce je hledání a pojmenování momentů, ve kterých prostor ovlivňuje vznikající projekt, a momentů, ve kterých naopak vznikající projekt ovlivňuje již existující, původně nedivadelní, prostor. Práce poskytuje přehled zkušeností, které jsem nabyla během tvorby v původně nedivadelních prostorech, a představuje možné tvůrčí propojení umělecké a produkční činnosti. Čtenáři zde předkládám řadu možných východisek a předpokladů práce v původně nedivadelním prostoru a upozorňuji na její výhody i úskalí.
Scénografie jako organizace prostoru
Pospíšilová, Jitka ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; ŽIŽKA, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou organizace prostoru a jejím využitím pro scénografii v divadelní praxi. Teoretická část krátce shrnuje historii vývoje netradičního pojetí scénického prostoru v průběhu 20. století. V praktické části práce jsou prezentovány zkušenosti s organizací prostoru, práce se světlem, zvukem a kostýmy při realizaci studentských inscenací Endgame a Sarajevo, včetně aspektu práce s herci ve variabilním prostoru (fáze zkoušení, vlastní inscenace). Jsou diskutovány možnosti jak znedivadelnit prostor a inscenaci co nejvíce přiblížit k divákovi. Součástí práce je obrazová dokumentace zahrnující základní scénické návrhy a fotografie z obou inscenací.
Autorská práce s materiálem v divadelním a nedivadelním prostoru
Benešová, Tereza ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
V rámci svého magisterského projektu Koupelny jsem se podílela na vzniku několika performancí a inscenací v koupelnách soukromých bytů a v divadelním prostoru. Hlavním obsahem mé diplomové práce je tedy reflexe těchto osobních zkušeností, které se opírají především o práci s autentickým materiálem jako významným inspiračním zdrojem. V první části textu se věnuji deseti krátkým performancím v netradičním prostoru (v koupelnách), které vznikly v letech 2009-2011. Zabývám se zde řešením jednotlivých performancí z pozice autora a performera. Na závěr této části kladu důraz zejména na komunikaci s diváky v rámci akcí v konkrétním prostoru a srovnávám vlastní přístup s metodami jiných umělců. Druhá část práce je zaměřena na projekty, které jsem spolu s dalšími tvůrci realizovala v divadelním prostoru na základě zkušeností z performancí v koupelnách. Analizuji zde vývoj tvůrčího procesu a hledám souvislosti s experimenty v autentickém prostoru.
Stylizace versus autenticita, scénografie v nedivadelním prostoru
Svobodová, Barbora ; SMOLÍK, Robert (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
Práce se pokouší poukázat na problematiku související s inscenováním v nedivadelních prostorech. Snaží se pojmenovat klady a zápory, které v sobě nedivadelní prostor skrývá a následně hledá možné řešení vzniklých komplikací. Autor se zabývá otázkou, jaká míra stylizace a autenticity je vhodná a uplatnitelná v těchto nedivadelních podmínkách, aby nedošlo k rozmělnění a neuchopitelnosti výsledného divadelního tvaru. Pozornost je převážně věnována výtvarnému řešení kostýmů a masek, jejich funkci a výpovědní hodnotě v pohybovém a dokumentárním divadle a také jejich vztahu ke zvolenému nedivadelnímu prostoru. Na příkladu pohybového a dokumentárního projektu Marie to dala. Jak to dáš ty? (režie:Linda Petáková) se práce snaží konkrétně popsat jednotlivé inscenační složky, ve kterých je kladen důraz na jejich komunikaci s autenticitou nedivadelního prostoru. V závěru se autorka snaží nabídnout vlastní možná inscenační řešení pro tento typ divadla.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.